کشف سه کیلوگرم تریاک از معده سرنشینان یک خودرو در بجستان (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشدید نظارت بر اتاق‌های فرار تهران دستگیری متهم‌به‌جعل مهر‌های ادارات در مشهد شانه کردن مو چه تاثیری در سلامت و زیبایی آن دارد؟ رفع تندی غذا با چند راهکار ساده عوارض روانی سقط جنین روی مادر نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب | بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها ارتباط دارد هشدار! تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود آموزش عبور و مرور در خیابان را  از  خردسالی شروع کنیم آنچه باید درباره غذا‌های کنسروی بدانید دستگیری سارق حرفه‌ای موبایل با پوشش زنانه در مشهد + عکس تداوم توزیع شیر مدارس خراسان رضوی در سال آینده شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی چرا زوجین اغلب بعد از ۸ سال زندگی مشترک از هم جدا می‌شوند؟ سرگذشت تلخ زنی در مشهد که به تله مرد شیطان صفت افتاد بازسازی صحنه سقوط و مرگ مشکوک جوان ۱۷ ساله در مشهد جوان مرگ مغزی در مشهد به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

خطر مرگ ومیر واکسن نزده‌ها ۴۰ برابر است | ۸۳ درصد مشهدی‌ها دز اول واکسن را دریافت کردند

  • کد خبر: ۸۷۸۴۷
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
خطر مرگ ومیر واکسن نزده‌ها ۴۰ برابر است | ۸۳ درصد مشهدی‌ها دز اول واکسن را دریافت کردند
رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۱۶۵ بیمار بدحال کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۱۲۲نفر از این تعداد در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شده اند.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ درحالی که ۴ روز پیش محمدحسن درخشان، مدیر گروه توسعه شبکه و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از افزایش ۳۰ درصدی مراجعه سرپایی به مراکز منتخب مقابله با کرونا در شهر خبر داده بود، وزارت بهداشت در آخرین به روزرسانی سامانه «ماسک» این وزارتخانه، آخرین وضعیت هشدار مشهد را همچنان زرد اعلام کرده است، اما تعداد شهرستان‌های دارای وضعیت آبی و نارنجی کرونایی در خراسان رضوی افزایش و تعداد شهرستان‌های دارای وضعیت زرد در این استان کاهش یافته است.

براساس این گزارش اکنون ۴ شهرستان از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز، ۷ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۲شهرستان در وضعیت زرد و ۱۰شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به آخرین وضعیت بستری کرونامثبت‌ها در مشهد و استان گفت: تعداد بستری شدگان روزانه ناشی از کرونا در استان خراسان رضوی در روز‌های گذشته به ۱۵۸نفر کاهش یافت، اما این تعداد روز پنجشنبه هفته گذشته ۲۱۸نفر بود. اکنون ۶۵۳نفر از بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری و در حال طی روند درمانی شان هستند.

محمد پهلوان ادامه داد: ۱۶۵ بیمار بدحال کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۱۲۲نفر از این تعداد در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شده اند.

۸۳ درصد از مشهدی‌ها دز اول واکسن را دریافت کرده اند

آمار واکسیناسیون در مشهد و در مقایسه با دیگر شهر‌های کشور مناسب است و نزدیک نیمی از جمعیت شهر دربرابر کرونا واکسینه شده اند. معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز با بیان اینکه مراجعه گروه‌های سنی اعلام شده برای دریافت واکسن خوب است، گفت: از زمان آغاز واکسیناسیون عمومی کرونا تاکنون شاهد مراجعه قابل قبول گروه سنی بالای ۱۲ سال هستیم و تاکنون ۸۳.۵ درصد دز اول و ۵۸.۵ درصد دز دوم را دریافت کرده اند.

مجید جعفری نژاد افزود: از نیمه دوم آبان که تزریق دز سوم واکسیناسیون در میان گروه‌های هدف آغاز شده است، تاکنون ۵۳۳۴ نفر از افراد بالای ۶۰ سال این دز را دریافت کرده اند و کادر بهداشت و درمان و کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی هم که ۶ ماه از زمان تزریق واکسنشان گذشته است، در حال تزریق دز سوم هستند.

خطر مرگ ومیر واکسن نزده‌ها ۴۰ برابر است

محمدعلی کیانی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم با اشاره به آمار زیاد مرگ ومیر کسانی که واکسن کرونا دریافت نکرده اند، تأکید کرد: بررسی نتایج واکسیناسیون در جهان نشان می‌دهد افرادی که واکسن دریافت نکرده اند، خطر مرگ ومیرشان ۴۰ برابر بیشتر است. بیش از ۸۵ درصد مرگ‌های کنونی مربوط به کسانی است که واکسن دریافت نکرده اند؛ بنابراین از همه کسانی که تاکنون برای واکسیناسیون اقدام نکرده اند، می‌خواهیم برای سلامتی خود، خانواده و افراد جامعه در این برنامه مشارکت کنند.

بیمارستان‌های غیردانشگاهی؛ آماده موج ششم

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم از امضای تفاهم نامه همکاری با بیمارستان‌های غیردانشگاهی برای رویارویی با موج احتمالی ششم کرونا خبر داد و گفت: در نشست‌های پی درپی کارشناسی در کمیته درمان دانشگاه تصمیم بر آن شد که برای رویارویی با موج احتمالی ششم، علاوه بر مجموعه‌های بیمارستانی و درمانی زیرنظر دانشگاه، بیمارستان‌های غیردانشگاهی نیز برای خدمت رسانی به بیماران آمادگی کامل داشته باشند.

ایوب توکلیان ادامه داد: بر این اساس با گفتگو و رایزنی‌های پیاپی، تفاهم نامه‌ای با توجه به وضعیت هر بیمارستان به صورت جداگانه امضا شد و توانستیم همه مجموعه‌های درمانی شهر مشهد را از نظر آمادگی رویارویی با خیز ششم بسیج کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->